Ze'ev Jabotinsky is in 1923 de oprichter van de paramilitaire organisatie Betar. In het voorwoord van het pamflet “this is Betar” wat door Betar in Zuid-Afrika” is verspreid staat:ii
“The complete realisation of the ideals of Herzl and Jabotinsky” behelst niet alleen het opwekken of wakker kussen of voeden van antisemitisme, en de realisatie van de Endlösung, en de Holocaust, en de Exodus, en de verrijking daaraan door partners en de stichters van het wereld-getto te Palestina wat de gestolen naam “Israël” voert – de complete realisatie van de idealen van Herzl en Jabotinsky behelst ook separatie van alle verspreide minderheden en kroning te Jeruzalem van een lid van de familie Rothschild tot vorst van alle Joden en een volgende “größer Versöhnungsausklang” op de Joden.
en andere Bijbelse boeken in alle redelijkheid de indruk de bijpassende voorspellingen met politiek maatschappelijke middelen te vervullen. Feitelijk kan het werk van Herzl en Jabotinsky niet los gezien worden van voorspellingen uit het Oude en Nieuwe Testament waaronder Openbaring. Herzl en Jabotinsky en hun partners hebben de voorspelling van Ezechiël 37 vervuld. De voortbouwende agenda die moet leiden tot “the complete realisation of the ideals of Herzl and Jabotinsky” impliceert tevens vervulling van Ezechiël 38 en 39 en dus een finale Holocaust. Het is niet voor niks dat Herzl in zijn dagboeken spreekt over de zogenaamd Joodse Staat in Palestina als het “Weltghetto”.iii Het is niet voor niks dat in “this is Betar“ assimilatie een probleem genoemd wordt, terwijl de Zionisten bij hun eerste congres te Basel 1897 constateerde dat assimilerende Joden consequent beschermd zijn.iv Assimilatie en emancipatie is áltijd hét medicijn geweest tegen antisemitisme en racisme. Praten en racisten en antisemieten overtuigen met redelijke argumenten is het werkzame middel voor Joden en andere minderheden tegen discriminatie en haat. Herzl en Jabotinsky hebben tijd en energie gestoken in de realisatie van Israël 'by the will of men, despite the will of G-d'! Daarmee hebben zij moedwillig het leven van miljoenen Joden op het spel gezet en de levens van miljoenen geofferd voor zelfverrijking en realisatie van ideologische idealen die haaks staan op het Jodendom.
i This is Betar, Berit Trumpeldor of Southern Africa, Johannesburg, p 3.
ii This is Betar, Berit Trumpeldor of Southern Africa, Johannesburg, p 3.
iiiTheodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 197.
ivThis is Betar, Berit Trumpeldor of Southern Africa, Johannesburg, p 3: “A problem of special importance facing us in the Anglo-Saxon countries is the rapid retreat from Judaism to assimilation”.
Israël bezit geen geschreven grondwet. De grondwet van Israël is ongeschreven. De constitutionerende protocollen van de Zionistische congressen en de publicaties van de oprichters en leiders (Herzl en Jabotinsky) maken onderdeel
uit van de ongeschreven grondwet van Israël.i Dit wordt onder andere bevestigd middels de “Herzl Law” wat 29 juni 2004 is aangenomen door de Knesset (5762-2004). Doel van deze wet is de visie, erfenis en prestaties van Herzl te herdenken en de structurering van de Staat Israël, haar doel en imago in overeenstemming te brengen met zijn Zionistische visie.
The goals of this law are to bequeath Binyamin Zeev Herzl’s vision, heritage, and achievements for generations, to commemorate him, and to bring about the education of future generations, and the structuring of the State of Israël, its institutions, goals and image in accordance with his Zionist vision.
Deze wet betekent niks anders dan dat antisemitisme, het realiseren van de Holocaust en de Exodus het fundament is van de Staat Israël. Inclusief het bondgenootschap met antisemitische landen. Ook het verachten van Joden als bedelaars, het afwijzen van democratie en mensenrechten, het herinvoeren van aristocratische bestuur en slavernij maakt deel uit van de Zionistische visie van Herzl en dus de structurering van de Staat Israël.
]]>Ter gelegenheid van 'Holocaust Remembrance Day' praat journalist Jonathan Mahler met Nobelprijs winnaar Eli Wiesel over het gebruik van het woord Holocaust. Eli Wiesel zegt:
I think I was one of the first, if not the first, to use it publicly [to describe the murder of six million Jews during World War II]. I’m sorry, but I regret it now, because there are no words. I did it because strangely enough I was working on a text on the sacrifice of Isaac. The word itself means a burnt offering. It’s a good word because it ends with fire. A total burning. A burnt offering. But of course why I feel bad about it is because it has a religious connotation and there are no words. So if I have to speak about [the Nazis’ attempts to destroy European Jewry] today I don’t use it. I prefer not to. I use the word “Auschwitz” instead. The name “Auschwitz” should be the one in the conscience, or whatever, that people need to remember.i
Eli Wiesel was de eerste die de tekens “Holocaust” gebruikte om de volkeren-of rassenmoord op de Joden in de Tweede Wereldoorlog te beschrijven, wetend dat de geestelijk vader van de Holocaust een historisch persoon is in het 'umfeld' van Eli Wiesel. De dagboeken van Theodor Herzl zijn in 1923 gepubliceerd door de Jüdischer Verslag te Berlijn, de rest was al vóór 1905 gepubliceerd.
In de jaren zestig van vorige eeuw zijn deze dagboeken in het Engels verschenen, inclusief uitgebreid notenapparaat. Deze Engelse vertaling is verzorgd door Harry Zohn en uitgegeven door “Herzl Press” en “Thomas Yoseloff, Publisher” te New York en “Thomas Yoseloff, Ltd” te Londen. De dagboeken zijn “copyrighted” door “the Theodor Herzl Foundation Inc”.
Uit de “Statement of Purpose” bij “Midstream” van mei 1978 wat gepubliceerd is door “the Theodor Herzl Foundation Inc” blijkt dat Elie Wiesel lid was van het “editorial board”. De kans dat Eli Wiesel niet wist van (de inhoud van) de publicaties van Herzl en Jabotinsky moet op nihil gesteld worden.ii
ii Midstream, May 1978, the Theodor Herzl Foundation Inc, p 2.
Ze'ev Jabotinsky doet in zijn boeken “the Jewish War Front” en “the War And The Jews” twee opvallende uitspraken over Nazileiders Feder en Goebbels. Hitler en een aantal kompanen pleegde in de nacht van 08 november op 09 november 1923 de Bierkellerputsch of Hitlerputsch. Een van deze kompanen was Gottfried Feder.i Na de arrestatie van Adolf Hitler bleef Hitler leider van de partij en werd hij gekozen in de Reichstag in 1924. Gottfried Feder was ook betrokken bij het opstellen van het 25-puntenprogramma der Nazi's.ii Het 25-punten National Socialistische Programma van de partij van Hitler is geschreven door Anton Drexler, Adolf Hitler, Gottfried Feder, en Dietrich Eckart. Allen namen deel aan de Hitlerputsch van november 1923. Over het 25-punten-programma en specifiek Feder schrijft de leider van het militaristische Zionisme Jabotinsky in zijn boek “the Jewish War Front” in 1940 het volgende: that childish scheme of social reform devised in 1923 by ... Feder.... could have been preached ... had their authors never thought of Israël and Judahiii
Met andere woorden Feder als maker van het “social reform” plan van de Nazi's dacht in 1920 en 1923 aan Israël en Judea.
In zijn boek “the War And The Jews” schrijft Jabotinsky over Nazileider Goebbels dat hij een rabbinale achtergrond bezit:
Van Nazileider Adolf Eichmann (die een Duitse journalist was) is bekend dat hij de werken van Herzl gelezen heeft, dat hij Hebreeuws studeerde en dat hij zichzelf zag als een tweede Herzl of in ieder geval een echte Zionist.
In het boek In Memory’s Kitchen: A Legacy From the Women of Terezin wordt Adolf Eichmann geciteerd toen hij één van de overlevenden van Therezinstad sprak:iv
“Are you a Zionist?” Adolph Eichmann, Hitler’s specialist on Jewish affairs, asked her. ”Jawohl,” she replied. ”Good,” he said, ”I am a Zionist, too. I want every Jew to leave for Palestine.”
iii Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 12.
iv In Memory’s Kitchen: A Legacy From the Women of Terezin, p xxxviii.
Robert Jan van Pelti en Debórah Dworkii zijn vooraanstaande publicisten op het terrein van de bouwtekeningen van Auschwitz. Zij hebben in hun boek “Auschwitz” de geschiedenis van de bouwtekeningen van Auschwitz beschreven. Dit werk is relevant onder andere in verband met de passage over de symbiotische relatie tussen IG-Farben en de SSiii en de verantwoordelijkheid van personeel van IG-Farben voor escalatie in de kampen en de constatering dat dit personeel de SS in wreedheid overtrof:
gevangen die neervielen werden door de opzichters van IG Farben even hard geslagen als door de Kapo's; ...opzichters van IG Farben de SS in wreedheid probeerden te overtreffen.iv
Volgens Van Pelt en Dwork is de verantwoordelijkheid van personeel van IG-Farben verkeerd beoordeeld in de IG-Farben processen:
Het is verbijsterend, maar waar: ... De meerderheid van het tribunaal accepteerde de vergezochte bewering van de verdediging dat IG Farben gebruik had gemaakt van slavenarbeid binnen het kader van wrede en onmenselijke voorschriften die waren opgesteld door de regering van het Derde Rijk.v
Ook stellen Van Pelt en Dwork dat de plaatsing van de Buna-fabriek in Auschwitz het initiatief was van IG Farben.vi
Dit zijn relevante constateringen omdat algemeen bekend is dat IG-Farben het ware geesteskind is van de familie Rothschild waarover Herzl schrijft dat deze familie een gevaar is omdat het met haar bezit de legers der grote machten commandeert, en dat zij nogmaals verrijkt zal worden als de familie meewerkt aan het plan van Herzl voor de “Endlösung der Judenfrage”.
iii Auschwitz van 1270 tot heden, Boom Uitgevers Amsterdam, 1997, p 214.
iv Auschwitz van 1270 tot heden, Boom Uitgevers Amsterdam, 1997, p 233.
v Auschwitz van 1270 tot heden, Boom Uitgevers Amsterdam, 1997, p 234-235.
vi Auschwitz van 1270 tot heden, Boom Uitgevers Amsterdam, 1997, p 382-383.
Maart 2008 publiceerde Elmar B.V. Uitgevers het boekje met de titel “de Geldbronnen van het Nationaal Socialisme”. Dit boekje is in 1933 voor het eerst verschenen en geschreven onder pseudoniem. De schrijver is Sidney Warburg. Het verhaal van “de Geldbronnen van het Nationaal Socialisme” beschrijft drie gesprekken met Hitler in 1929, 1931 en 1933 van een koerier die in de voorbereidingen op de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust geld transporteerde van Amerikaanse industriëlen via Rotterdam naar Hitler persoonlijk. Deze koerier zou over zijn ontmoetingen met Hitler in 1933 een boekje open hebben gedaan onder de titel “de Geldbronnen van het Nationaal Socialisme”. Ongeacht dat het verhaal onder pseudoniem lijkt geschreven imponeert het authentiek. Warburg is de naam van een gerenommeerde in Amerika gehuisveste bankiersfamilie. Op Wikipedia staat het volgende te lezen over betrokkenheid van de Warburg's bij de opkomst en financiering van Adolf Hitler:i
In 1950 major Robert H. Williams reported in his Williams Intelligence Summary for February 1950 about James Paul Warburg's role. He said: Last November, the widow of the late General Erich Ludendorff, on trial at Nuremberg, explained why her husband broke with Hitler. She stated that, ...as early as the summer of 1929 James Paul Warburg had undertaken an assignment from financial circles in America, which desired to exercise solitary influence on Germany in the unleashing of a national revolution. Warburg's task was to find the suitable man in Germany, and he entered into contract with Adolph Hitler who subsequently received sums of money amounting to 27 million dollars up to January 30, 1932, and still another seven million thereafter, enabling him to finance his movement.
Onderzoek in open bronnen naar de financiering van Hitler levert vier prominente namen van personen die substantieel hebben bijgedragen en zonder wiens bijdrage kans op de Tweede Wereldoorlog en/of Holocaust significant kleiner tot nihil was geweest: IG-Farben (Rothschild), Rockefeller, Koninklijke Shell & Fritz Thyssen.
Van l.G. Farben staat vast dat zij Hitler financieel in het zadel hielp. 'Farben was Hitler and Hitler was Farben,' verklaarde de Amerikaanse senator Homer Truett Bone in 1943 tegenover een Senaatscommissie.ii
I.G. Farben Duitsland financierde Hitler. Paul Warburg was directeur van I.G. Farben Amerika. Max Warburg was directeur van I.G. Farben Duitsland. Max Warburg ondertekende samen met Hitler het document waarmee Hjalmar Schachtiii tot president van de Rijksbank benoemd werd.
Sidney Warburg. schrijft over de eerste keer dat hij geld van de Verenigde Staten van Amerika naar Hitler koerierde het volgende:iv
In juli 1929 kreeg ik een uitnodiging om de volgende dag op het kantoor te komen van de Guarantee Trust in New Vork voor een onderhoud met Carter, de president-commissaris van die bank. Carter was alleen en viel maar dadelijk met de deur in huis. De volgende dag zou er in de bestuurskamer van de Guarantee Trust een vergadering plaatshebben, waar de presidenten-commissaris van de andere Federal Reserve Banken aanwezig zouden zijn, alsmede vijf onafhankelijke bankiers, de jonge Rockefeller en Glean voor de Royal Dutch.
In the Jewish Chronicle van vrijdag 14 juli 1933 schrijft de Nederland-Canadees-Amerikaanse journalist geboren in Gorinchem Pierre Van Paasse het volgende:v
I do not blame those Jewish financiers who pulled Hitler out of the ditch by financing the Nazi Organization. It was in their interest to do so.
Ook schrijft hij:
the orthodox Jews in Germany... are even more pro-Hitler than the Zionists.
Fritz Thyssen erkent in zijn boek “I Paid Hitler” dat hij Hitler financierde.
ii De geldbronnen van het Nationaal-Socialisme, Elmar, Uitgeverij, 2008, p x.
iv De geldbronnen van het Nationaal-Socialisme, Elmar, Uitgeverij, 2008, p 16.
Jabotinsky schrijft in zijn boek “the War And The Jew” dat de Westerse leiders schuldig zouden zijn aan verwijtbare blindheid wanneer zij de historische waarheid veronachtzamen van deze verklaring. Wanneer de Nazi's aan de andere kant van de grens of hun huurlingen in Groot Brittannië en Frankrijk, roepen of fluisteren dat dit een “Joodse Oorlog” is, hebben zij gelijk: de microbe van de oorlog zou zijn gestorven indien het niet was toegestaan zich te voeden aan de Joodse tragedie.
Deze verklaring van Jabotinsky in zijn boek “the War And The Jews” is van grote historische waarde. In deze verklaring ligt de erkenning van de schuld van Jabotinsky en de overige volgers van Herzl aan de Tweede Wereldoorlog en de Jodenvervolging van 1940-1945 besloten. Uit de verklaring blijkt dat de Tweede Wereldoorlog een “Joodse Oorlog” is. Dit valt voorts af te leiden van de publicaties van Herzl die groei van antisemitisme bevorderde en bondgenootschappen aanging met antisemieten om de door hem bedachte “Endlösung der Judenfrage” te laten uitvoeren en voor zijn groep “Lebensraum” te realiseren.
Voorts gebruiken Herzl en Jabotinsky de woorden “Zionisten” en “Joden” of “Zionisme” en “Jodendom” als synoniemen terwijl het elkaar uitsluitende grootheden zijn. Wanneer Jabotinsky schrijft dat de Tweede Wereldoorlog een “Joodse Oorlog” is bedoelt hij “Zionistische Oorlog”. Zionisten zijn “zogenaamde” Joden. Personen die schijn weken dat zij Joods zijn als camouflage voor hun zuiver antisemitische politiek maatschappelijke gedachtegoed. In Openbaring 2:9 waarschuwt Jezus Christus voor deze personen omdat zij van een “Synagoge des Satans” zijni - dat verklaart ook het associëren door de leiders Herzl en Jabotinsky met het Armageddon monster en het beest:
Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering dergenen, diezeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge des Satans.
i Vgl. Openbaring 3:9:”...dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen;...”).
Holocaust op zichzelf en de teksten van Herzl en Jabotinsky associëren nadrukkelijk met Bijbelse teksten en voorspellingen. Holocaust is een Bijbels ritueel wat onlosmakelijk onderdeel uitmaakt van de Joodse cultuur en traditie.
De Holocaust, het vergassen en verbranden van Joden, zoals dat in Auschwitz plaatsvond wordt in ieder geval door premier Netanyahu van Israël tijdens zijn rede in Auschwitz 27 januari 2010 in verband gebracht met de voorspelling van Ezechiël 37. Daarbij suggereert Netanyahu dat in Auschwitz Ezechiël 37 is vervuld:i
37:1 De hand des HEEREN was op
mij, en de HEERE voerde mij uit in
den geest, en zette mij neder in
het midden ener vallei; dezelve nu
was vol beenderen.
37:11 Toen zeide Hij tot mij:
Mensenkind! deze beenderen zijn
het ganse huis Israëls; ziet, zij
zeggen: Onze beenderen zijn verdord,
en onze verwachting is verloren, wij
zijn afgesneden.
Ezechiël voorspelt ook een (volgende) finale Holocaust. Die vindt plaats in de strijd tegen de “grote verdrukking”. Deze oorlog zal plaatsvinden in het land Israël (Ezechiël 38:9-12;14,16,18-19;39:11) en specifiek “op de bergen van Israël” (Ezechiël 38:8;39:2,17). De indringers zijn een verbond van buitenlandse natiën vanuit “ver in het noorden” (Ezechiël 38:6,15). Vanwege het enorme aantal lijken zal de begrafenis “zeven maanden lang” duren (Ezechiël 39:12). Al het volk des lands zal worden begraven (Ezechiël 39:13).
Deze profetieën uit de Bijbel zijn niet alleen het verhaal van de Bijbel. Het zijn ook realistische verwachtingen van de toekomst omdat Herzl en Jabotinsky en hun groep hun machinaties hebben afgekeken van gitzwarte Katholieke Eind Tijd profetieën om deze voorspellingen met terroristische oogmerk politiek maatschappelijk te (laten) vervullen. Dit kan mede worden afgeleid aan de opzet tot bekering van alle Joden tot het Katholicisme door Herzl en de metafoor van en analogie met “het Armageddon Monster” door Jabotinsky en het kronen van een Rothschild als vorst (associaties wekkend met Ezechiël 44:2-3).
In zijn dagboeken schrijft Herzl Pinksteren 1895 dat hij het Jodenvraagstuk, in ieder geval in Oostenrijk, met hulp van de katholieke kerk wil oplossen:ii
Ook biedt Herzl het Vaticaan aan een beweging te beginnen voor bekering van Joden tot Christendomiii
In zijn boek “the Jewish War Front” schrijft Ze'ev Jabotinsky in 1940 over het belang van de organische rol van de “Jodenjacht” bij de groei en ontwikkeling van “het Armageddon monster”:iv
In zijn boek “the Jewish War Front“ schrijft Ze'ev Jabotinsky in 1940 dat het gekheid is te denken dat Duitsers alleen antisemitisme bij bevel laten zien om vervolgens te constateren dat het bevel gegeven moet worden om de “innermost brute” los te laten, en dat de aanwezigheid van het beest daaronder en het veelvoud daarvan, de hoofdzaak is:v
Jabotinsky had toen reeds op pagina 6 van zijn boek “the Jewish War Front” geschreven dat de mysterie van massapsychologie voor leken best geïllustreerd kan worden met metaforen en analogieën (waarvan volgens Jabotinsky verschillenden aanwezig zijn in gedachte.... om het licht te laten schijnen op het belang van de organische rol van “Jodenjacht” in de groei en ontwikkeling van het Armageddon monster).vi
Ook in zijn boek “the War And The Jews” gebruikt Jabotinsky het woord “monster” als metafoorvii of analogie.viii Het gehele derde hoofdstuk is gewijd aan “the Monster's Food”, het voer van het Monster. Aan het begin van dit hoofdstuk schrijft Jabotinsky dat het doel van zijn boek is “to press a claim for the inclusion of the Jewish problem in the war aims of the Allied nations” ix
Bij deze tekst van Jabotinsky mag niet uit het oog verloren worden dat Herzl in zijn dagboeken bepaald heeft dat antisemitische landen de trouwste bondgenoten zijn van de groep van Herzl en Jabotinsky. Ook schrijft Jabotinsky
Volgens Jabotinsky in zijn boek “the War And The Jews” is de Oplossing van het Jodenprobleem onmiskenbaar gerechtigd een prominente plaats in te nemen tussen de onvervalste en urgente oorlogsdoelen. Voorts legt Jabotinsky in zijn boek “the War And The Jews” uit dat Nazisme niet heeft kunnen groeien zonder de hulp van antisemitisme, waarvan Herzl bepaalde dat het groeien moest.
Ook schrijft Jabotinsky in zijn boek “the War And The Jews” dat concepten als menselijkheid en gelijkheid geworteld zijn in het hoofd van miljoenen mensen, en een sterke inspanning geleverd moet worden om het beest te laten terugkeren om schoonschip te maken met concepten als “menselijkheid” en “gelijkheid”.x
Bij dit citaat mag niet uit het oog verloren worden dat bij en tijdens de
oprichtingsvergadering te Basel augustus 1897 van de organisatie van Herzl de filosofie van Rousseau is afgekraakt omdat het “Prinzipienreiterei” was en dat Herzl tegen democratie en voorstander van beperking van mensenrechten is.
Herzl en Jabotinsky schrijven in metaforen en analogieën zoals aanwezig in “onze” gedachte in “ons” geval. De metaforen en analogieën van Herzl en Jabotinsky laten aan de verbeelding niks te wensen over.
Expliciete verwijzingen naar het Armageddon monster en het loslaten van het (innerlijk) beest. Dan daarbij het symbiotische verbond tussen de groep van Herzl en Jabotinsky en de antisemieten, het bewuste losmaken van antisemitisme terwijl het door de Franse Revolutie juist goed ging met Joden in Europa, doet in alle redelijkheid vermoeden dat Herzl en Jabotinsky willens en wetens erop uit zijn geweest de Joden in Europa te benadelen en in vereniging met 'dem Familienrat' de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust los te maken.
De expliciete verwijzingen naar Armageddon en het beest roept associaties op met voorspellingen uit het boek Openbaring, terwijl voorts de Exodus en de Holocaust Bijbelse voorspellingen zijn en de Exodus en Oplossing van het Jodenvraagstuk “war aims” blijken te zijn van de organisatie waaraan Herzl en Jabotinsky leiding gegeven hebben en die te Basel 29-31 augustus 1897 is opgericht door Herzl. Ook de verwijzing van Herzl naar de Vorst die gekroond wordt is naar analogie van de profetieën in Ezechiël waar de Vorst in de poort in het aangezicht van de heer brood eet.
In zijn dagboeken schrijft Theodore kennelijk niet voor niks dat hij dingen “aristocratisch” middels een Rothschild Syndicaat doen wilxi
i Netanyahu zei: “As Ezekiel prophesized: Then He said unto me: These bones are the whole House of Israel. They say, 'Our bones are dried up, our hope is gone; we are doomed.' Prophecy, therefore, and say to them: Thus said the Lord God: I am going to open your graves and lift you out of your graves, O My people, and bring you to the land of Israel" http://www.mfa.gov.il/mfa/pressroom/2010/pages/address_pm_netanyahu_at_auschwitz_27-jan-2010.aspx.
iiTheodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 7.
iiiTheodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 8.
iv Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 6.
v Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 32.
vi Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 6.
viiEen metafoor is een vorm van beeldspraak, waarbij sprake is van een impliciete (onuitgesproken) verlijking, https://nl.wikipedia.org/wiki/Metafoor.
viiiEen analogie is een overeenkomst tussen twee zaken die men als grondslag neemt voor een redenering, https://nl.wikipedia.org/wiki/Analogie.
ixThe War And The Jew, Vladimir Jabotinsky, New York, the Dail Press, burton C. Hoffman, 1942, P 42.
xThe War And The Jew, Vladimir Jabotinsky, New York, the Dail Press, burton C. Hoffman, 1942, P 51.
xiTheodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 283.
Ze'ev Jabotinsky schrijft voor de Tweede Wereldoorlog in zijn boek “the Jewish War Front” dat de “great reconstruction” uitgevoerd moet worden:i
Ook schrijft Ze'ev Jabotinsky in zijn boek “the Jewish War Front” in 1940 over de “the Great Revision”. Voorts schrijft Jabotinsky dat “Revisionism” met alle middelen aan oorlog is verbonden:ii
In hoofdstuk tien van zijn boek “the War And The Jews” uit 1940 publiceert Ze'ev de oorlogsdoelen van zijn organisatie die te Basel in 1897 officieel is opgericht door Herzl:iii
Meeste mensen denken dat Herzl en Jabotinsky vertegenwoordigers zijn van Joden. De Joodse Staat moet het oorlogsdoel zijn van alle bondgenoten. Aldus Jabotinsky. Daarbij bovenstaande citaten van Herzl herinnerend dat antisemieten de trouwste bondgenoten zijn van de organisatie/groep van Herzl en Jabotinsky.
“The great reconstruction” en “the Great Revision” zijn beladen termen. “The Great Reconstruction” heeft in het algemeen twee betekenissen. Aan de ene kant is het de omverwerping van democratie in het voordeel van een Corporate Oligarchie. Aan de andere kant is het volgens Christelijke leerstellingen onderdeel van Gods plan voor de wereld. Het is de periode ná Christus wederkomst waarin hij alle vijanden onder de voet loopt en dood de laatste vijand is. De kerk van Rome zal heersen in die tijd. De brieven van Paulus aan Korintiërs speciaal 1 Korintiërs 15:25-26 uit het Nieuwe Testament passen hierbij.iv
Revisie slaat bij Herzl en Jabotinsky op Revisie van de Diaspora: de weigering Joden in het Christelijk Avondland te accepteren. Dat is zuiver antisemitisme. Herzl en Jabotinsky zijn twee vooraanstaande leiders van de revisie beweging die na de Franse Revolutie ontstond. Sinds ca. zeventig na Christus toen de Joodse Tempel verwoest werd door de Romeinen handhaven de Joden de Drie Eden als onderdeel van het Verbond met G-d:v
een massale Alia (opgang naar of herhuisvesting in Palestina) is niet toegestaan;
Joden staan niet op tegen de naties en wachten in nederigheid de komst van de Masjieach af;
verboden de terugkeer van de Masjieach in het Beloofde Land in eigen hand te nemen.
Voorts leert de geschiedenis dat assimilatie en emancipatie het beste medicijn is tegen antisemitisme. De groep van Herzl en Jabotinsky is georganiseerd politiek en maatschappelijk de Diaspora gaan Revisioneren als zogenaamde vervulling van het oude Joodse verlangen ooit terug te keren naar Het Beloofde Land. Dat verlangen politiek maatschappelijk invullen zoals Herzl en Jabotinsky verzorgd hebben staat haaks op álles waarvoor het Jodendom staat en is revisie van oude aristocratische machtsverhoudingen van vóór de Franse Revolutie.
i Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 4.
ii Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 2.
iii The War And The Jew, Vladimir Jabotinsky, New York, the Dail Press, burton C. Hoffman, 1942, P 234.
iv 1 Korintiërs: 25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben; 26 De laatste vijand die tenietgedaan wordt, is de dood.
v Vgl keynote Rabbi Ahron Leib Cohen: http://tinyurl.com/keynootleibcohen & http://www.holocaustles.nl/files/rabbi-ahron-cohen.pdf.
“Der Judenstaat” is een pamflet van Theodor Herzl gepubliceerd in februari 1896 in Liepzig en Wenen door M. Breitenstein's Verlags-Buchhandlung. De ondertitel is: Versuch einer modernen Lösung der Judenfrage. Een voorstel voor een moderne oplossing van het Jodenvraagstuk.i Herzl publiceert in dit pamflet dat ook Joden de slogans van de antisemieten trouw herhalen.ii
In zijn pamflet “der Judenstaat” verraadt Herzl voorts zijn grondhouding in verband met slavernij:iii
Ook klagen Herzl en de personen die hij vertegenwoordigt over gebrek aan ruimte (doet denken aan de behoefte aan Lebensraum):iv
Volgens Herzl in zijn pamflet “der Judenstaat” is het lijden van de Joden een anachronisme (een anachronisme is een historische inconsequentie of onmogelijkheid in een tekst of afbeelding. Anachronisme kan optreden als gevolg van gebrek aan historisch besef, maar kan ook als stijlfiguur bewust worden nagestreefd):v
Volgens Herzl in zijn epistel “der Judenstaat” zijn arme Joden “dragers” van antisemitisme en besmetten zij Engeland en Amerika:vi
Herzl bepaalt in zijn epistel “der Judenstaat” dat Joden één volk zijn:vii
Joden zijn niet één volk. Joden zijn van alle rassen en alle volkeren. Herzl schrijft in zijn epistel “der Judenstaat” dat in antisemitische landen zijn mening wordt goedgekeurd en dat in niet antisemitische landen zijn mening heftig wordt bestreden (in zijn dagboeken schrijft Herzl dat antisemieten zijn trouwste bondgenoten zijn):viii
In zijn pamflet “der Judenstaat” voorspelt Herzl tevens de gevolgen van zijn plan voor de Exodus voor Christenen. Volgens Herzl treedt er interne verhuizing op van Christenen naar de posities die zijn geëvacueerd door Joden.ix
Volgens Herzl in zijn epistel “der Judenstaat” zal de Exodus een georganiseerde beweging onder druk van de publieke opinie en geen “vlucht” zijn:x
De organisatie van de Exodus wordt volgens Herzl vormgegeven door een “coorporation” wat “The Society of Jews” genoemd wordt. Volgens Herzl zal er ook een “Jewish Company” zijn als economisch en productief lichaam:xi
In zijn epistel “der Judenstaat” stelt Herzl dat Amerika over Europa moet heersen Zoals een groot grondbezitter de kleinen vernietigt:xii
In zijn epistel “der Judenstaat” stelt Herzl voorts dat “hun vijandigheid” de druk vergroot:xiii
In zijn epistel “der Judenstaat” stelt Herzl dat antisemitische regeringen geïnteresseerd zullen zijn hen te ondersteunen om soevereiniteit te verkrijgen:xiv
In zijn epistel “der Judenstaat” legt Herzl ook het fundament voor verlichting door werk (Arbeit macht frei):xv
Herzl noemt zijn “Arbeitshilfe” een vorm van “dwangarbeid” voorafgaand de misdaad:xvi
In zijn epistel “der Judenstaat” bevestigt Herzl dat gezegd is dat fatsoenlijke antisemieten met behoud van hun waardevolle onafhankelijkheid, als populaire controle-instantie in het werk gebruikt moeten worden.xvii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat de Franse Revolutie erfelijke en verworven rechten heeft verwoest, dit was de macht van Kerk en aristocratie wat is toegevallen aan burgers en Staat:xviii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat de “Jewish Company” (die in het leven is geroepen om te profiteren van de Exodus) ondersteuning levert aan regeringen en parlementen in hun inspanning om richting te geven aan de binnenlandse migratie van Christelijke ingezetenen:xix
In “der Judenstaat” beschrijft Herzl dat het transport van Joden zo goedkoop mogelijk moest want ze moesten het zelf betalen. De Midden klasse zou reizen middels “Cook's tickets” en de arme klassen met „das Personenporto“:xx
De term “das Personenporto” verwijst naar de brochure “Das Personenporto der Eisenbahn” (Wenen 1885) waarin de Oostenrijkse journalist en publicist Theodor Hertzkaxxi en collega van Herzl bij de Neuen Freien Presse, zijn plan neerlegt voor een goedkoop vast tarief voor passagiers van de spoorwegen.
Uit de geschiedenis is bekend dat het bureau van Eichmann het treintransport liet financieren met door de SS in beslag genomen goederen van Joden, zodat Joden het transport zelf betaalde. Ook is uit de geschiedenis bekend dat voor de deportatie van Joden per treinen speciale lagere groepstarieven zijn overeengekomen met de vervoerder en dat welgestelde Joden (in ieder naar Sobibór en Treblinka) vervoerd zijn per luxe Pullman wagons die van alle gemakken ware voorzien zoals bijvoorbeeld bloemen inrichting en restauratie.xxii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat het transport in veel oorden in handen is van Joden:xxiii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat arme Joden in de Europese vertrekstations omgekleed zullen worden:xxiv
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl voorts dat bezitsloze hun schuld aan “der Company” zullen betalen in Arbeidsuren, waardoor ze worden beloond voor hun prestaties. xxv
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl voorts dat het aantrekken van niet Joodse slavenarbeiders door de Society wordt voorkomen middels boycot van recalcitrante Industriëlen, door verkeersversperring en dergelijken (aantrekken van Joodse slavenarbeiders wordt niet voorkomen):xxvi
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat de “Society” zal wegen, selecteren en beslissen want – kort gezegd – de intrige mag niet mislukken:xxvii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat de politieke macht van Joden besloten ligt in hun financiële macht; en dat vijanden van het Jodendom deze financiële macht als effectief zien; en dat arme Joden alleen de haat ervaren die deze financiële macht veroorzaakt:xxviii
In zijn epistel “der Judenstaat” schrijft Herzl dat grote inspanningen niet noodzakelijk zijn om de beweging opgang te krijgen. Volgens Herzl leveren de antisemieten de impuls. Zij hoeven volgens Herzl alleen te doen wat ze vroeger deden en de emigratielust zal opgewekt worden waar het niet bestaat en versterkt worden waar het al aanwezig is. In zijn dagboeken en in “der Judenstaat” schrijft Herzl dat antisemieten de trouwste bondgenoten zijn:xxix
In zijn pamflet “der Judenstaat” schrijft Herzl dat zijn pamflet “der Judenstaat” niet voor juristen is bedoeld:xxx
In zijn pamflet “der Judenstaat” schrijft Herzl dat de visie van Rousseau ouderwets is:xxxi
In zijn pamflet “der Judenstaat” schrijft Herzl dat het Joodse volk door de Diaspora verhindert is hun politieke zaken zelf te regelen:xxxii
De Diaspora is onlosmakelijk deel van de Heilige Joodse Zaak en onderdeel van het verbond van G-d met de Joden die overeenkomstig dit verbond niet politiek of maatschappelijk gerevisioneerd mag worden.
In zijn pamflet “der Judenstaat” schrijft Herzl dat zijn pamflet “der Judenstaat” de discussie over het Jodenvraagstuk zal OPENEN:xxxiii
In zijn pamflet “der Judenstaat” schrijft Herzl dat het doel van zijn groep “oppermacht” is en dat Herzl dit eerder heeft gezegd:xxxiv
De Joods Weense journalist en eerste feuilleton editor van “the Wiener Presse” & “Deutsche Zeitung” Anton Bettelheim (1850-1930) schreef over “der Judenstaat”:xxxv
ii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 9.
iii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 10.
iv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 11.
v Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 11.
vi Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 12.
vii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 13.
viii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 17.
ix Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 23.
x Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 23-24.
xi Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 24.
xii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 31.
xiii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 36.
xiv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 39.
xv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 59.
xvi Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 59.
xvii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 69.
xviii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 70.
xix Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 70.
xx Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 71-72.
xxii O.a. Shoah, Claud Lanzmann.
xxiii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 72.
xxiv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 73.
xxv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 77.
xxvi Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 77.
xxvii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 79.
xxviii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 80.
xxix Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 94.
xxx Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 106.
xxxi Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 106.
xxxii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 111.
xxxiii Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 112.
xxxiv Theodor Herzl, Der Judenstaat, Staatsschrift, Project Guttenberg-DE, p 113.
xxxv The Theodor Herzl Foundation Inc, The Complete Diaries of Theodor Herzl, the Herzl Press, volume V, 1960 p 1670.
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 09 juni 1895 dat goed geleidde geheime politie voor zijn veiligheid zorg draagt:i
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 09 juni 1895 dat het een militaire campagne is:ii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 11 juni 1895 dat Joden op elkaar moeten schieten:iii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 11 juni 1895 in een rede voor de “familie” dat hij tegen democratie is:iv
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 11 juni 1895 in een rede voor de “familie” dat hij aan “aristocratisch bestuur” denkt:v
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 11 juni 1895 in een rede voor de “familie” dat verzet gebroken zal worden, desnoods met “hard geweld”:vi
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 11 juni 1895 in een rede voor de “familie” dat “ze” vergaande beperkingen doorvoeren op vrije meningsuiting. Theodor Herzl schrijft daarbij dat hij als journalist betrokken is bij de vrijheid die past zijn professie en dat 'zij' hun werk niet door stomme of kwaadwillende individuen kunnen laten verstoren:vii
In de protocollen van het Eerste Zionistische Congres te Basel 29-31 augustus 1897 verzetten de aanwezige leden zich tegen de filosofie van Rousseau en de “Encyklopädisten” want uit de Verklaring der Mensenrechten volgt dat de logica en niet het “broederlijke gevoel voor Joden” de gelijke berechting vordert . Volgens de protocollen van het Eerste Zionistische Congres te Basel zijn de Joden uit principe geëmancipeerd: viii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinkstermaandag 1900 dat hij mediteert op ten oorlog trekken tegen Turkije en het laten toenemen van problemen voor Turkije als volgende stap:ix
i Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 54.
ii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 54.
iii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 81.
iv Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 192.
v Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 193.
vi Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 194.
vii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 194.
viii Protokol de I. Zionistenkongresses in Basel vom 29. bis 31. august 1897, Neu herausgegeben von der Jüdisch-Nationalen Akademisoh-Technischen Verbindung "Barissia" in Prag im K.P.J.V, Prag 1911, Selbstverlag - Druck von Richard Brandeis in Prag, p 13.
ix Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Dreiter Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 457.
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 22 november 1895 dat het zijn doel is de Werelddiscussie over het Jodenvraagstuk te “prikkelen”.i
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 13 juni 1895 zijn brief aan “de familieraad” waarin hij stelt dat de enige mogelijk, finale en succesvolle oplossing van het Jodenvraagstuk een miljard Frans kost:ii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 15 december 1895 dat de afwezigheid van recht en menselijkheid in het internationaal verkeer het Jodenvraagstuk tot internationaal vraagstuk maakt.iii
Theodor Herzl publiceert in de Britse 'the Jewish Chronicle' 17 januari 1896 het artikel 'A Solution to the Jewish Question'. Daarin schrijft hij onder andere antisemitisme te begrijpen en het te zien als een vorm van gerechtvaardigde zelfverdediging.
Eerder op Pinksteren 1895 (Pinksteren wordt in de christelijke kerk gemarkeerd als het begin van de uitstorting van de Heilige Geest en daarmee het begin van de christelijke kerk) schrijft Theodor Herzl in zijn dagboeken dat hij sinds twee jaar het Jodenvraagstuk met hulp van de Katholieke Kerk in ieder geval in Oostenrijk wil oplossen.iv
Theodore Herzl schrijft in zijn dagboeken op 26 mei 1895 dat wanneer wij nu een verenigd politiek Leiderschap hebben, waarvan de Noodzakelijkheid niet te bewijzen is, en geen geheim genootschap vertegenwoordigt – wanneer we deze Leiding hebben, kunnen wij de Oplossing van het Jodenvraagstuk (van alle kanten) benaderen.v
Door “Lösung der Judenfrage” te relateren aan een leider waarvan de noodzakelijkheid niet bewezen is wekt Theodor Herzl in 1895 reeds associaties met een persoon als Adolf Hitler. Hierin moet de voorafschaduwing van Hitler gezien worden. Wanneer de groep van Theodor Herzl een politieke leiding heeft die niet geheim is en waarvan de noodzakelijkheid niet bewezen kan worden, dan kunnen zij de Oplossing van het Jodenvraagstuk van alle kanten benaderen. Hitler is hierin duidelijk te herkennen. Het is geen toeval dat Hitler is gefinancierd door de familie van de patroon van de groep van Theodor Herzl zoals hierna zal worden aangetoond. Deze familie had middels de onderneming ook het concentratiekamp Auschwitz in bezit.
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 08 juni 1895 dat het Jodenvraagstuk met een grote “verzoeningsfinale” opgelost wordt:vi
Theodor Herzl verwijst hier expliciet naar Jom Kippoer (Grote Verzoendag) wat eindigt met een brandoffer (Holocaust). “Versöhnung” betekent “verzoening”. “Großer” betekent “groot”. “Ausklang” betekent “slotsuk”. In deze zin in zijn dagboeken 08 juni 1895 is door Theodor Herzl bepaald dat een Holocaust het sluitstuk is van de “Endlösung der Judenfrage”.
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken op 09 juni 1895 dat de groep van Theodor Herzl (“wir”) een miljard “offeren” voor de “Lösung der Judenfrage”:vii
Theodor Herzl schrijft 12 juni 1895 dat die dag bij hem de gedachte opkomt dat hij veel meer dan het Jodenvraagstuk oplost.viii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 19 juni 1895 dat hij gelooft dat hij de “Lösung der Judenfrage” gevonden heeft. “De” oplossing en niet “een” oplossing:ix
Theodor Herzl schrijft 13 juni 1895 aan “dem Familienrat” dat hij en zijn groep (“wir”) het Jodenvraagstuk oplossen terwijl zij het vermogen van de rijke Joden “herstellen”:x
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 28 juni 1895 een brief aan Albert Rothschild dat hij (Herzl) een memorandum over het Jodenvraagstuk voor de Duitse Keizer heeft geschreven:xi
Het is interessant te vermelden dat de woorden combinatie “Endlösung der Judenfrage” of “Lösung der Judenfrage” géén enkele keer voorkomt in Mein Kampf van Adolf Hitler, terwijl het voorts de kern is van de publicaties van Theodor Herzl en Herzl tevens benadrukt dat hij (Herzl) de enige echte “finale” oplossing gevonden heeft.
i Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 119.
ii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 148.
iii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 327.
iv Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 7-9.
v Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 23.
vi Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 47.
vii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 58.
viii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 106.
ix Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 131.
x Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 148.
xi Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 216.
De Franse Revolutie (1789–1799) was een invloedrijke politieke omwenteling aan het eind van de 18e eeuw waarbij de absolute monarchie die Frankrijk drie eeuwen had geregeerd werd afgeschaft en de Eerste Franse Republiek werd opgericht. De macht en de privileges van adel en geestelijkheid werden massaal teruggedrongen onder druk van politieke groeperingen, de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland. De oude ideeën van absolutisme, aristocratie en de macht van de kerk werden vervangen door de principes van Liberté, égalité, fraternité, oftewel vrijheid, gelijkheid en broederschap. De Franse Revolutie heeft verstrekkende en blijvende veranderingen teweeggebracht in Frankrijk, die zich verspreidden over heel Europa.
De Franse filosoof en schrijver Jean-Jacques Rousseau (Genève, 28 juni 1712 - Ermenonville, 2 juli 1778) was tijdens de Franse Revolutie een idool van de revolutionairen, die in hem hun wegbereider zagen. Tot de meest spraakmakende en invloedrijke staatkundige geschriften uit de achttiende eeuw behoort zijn Het Maatschappelijk Verdrag, waarvan de werking merkbaar is in de Universele verklaring van de rechten van de mens en de Franse grondwet van 1793.i
Jean-Jacques Rousseau was naast Thomas Hobbes, John Locke ook één van de bedenkers van het “sociaal contract”. Zij probeerden de maatschappelijke samenleving te verklaren vanuit de idee dat mensen ooit zonder regels en in onbeperkte vrijheid in een soort natuurtoestand leefden, en om uiteenlopende redenen, altijd uit eigenbelang, een contract met elkaar hebben gesloten. De contractfilosofen hebben verschillende ideeën over de inhoud van dit contract. Ze hebben gemeen dat de mensen in het sociaal contract bepaalde vrijheden opgaven, waaronder het recht om voor eigen rechter te spelen. Individuele vrijheidsrechten werden deels overgedragen aan de gemeenschap, wat leidt tot democratie, of aan een soeverein.ii
Omdat door de Franse Revolutie de macht van de kerk afnam en het antisemitisme voor die tijd voornamelijk gevoed werd door de onwil van de Kerk om Semieten in het overwegend Katholieke Avondland te accepteren, verdween antisemitisme in West Europa. De Franse Revolutie bracht positieve verandering voor Joden in Europa. Op de Wikipediapagina over de bankiers familie Rothschild in Frankrijk staat:iii
The French Revolution in 1789 brought positive changes for French Jews, resulting in their full emancipation in 1791
Belangrijke bron voor de constatering dat ná de Franse Revolutie of in ieder geval medio 19e eeuw het antisemitisme in West Europa op de retour was, zijn de publicaties van Theodor Herzl en Vladimir (Ze'ev) Jabotinsky. Theodor Herzl (1860–1904)iv en Ze'ev Jabotinsky (1880-1940)v zijn vooraanstaande journalisten, schrijvers, ideologen en leiders die aan de basis staan van het moderne Zionisme en de organisatie daarvan.
Uit de authentieke protocollen van de oprichtingsvergadering van Vereniging Eres Israël te Basel 29-31 augustus 1897 (Eerste Zionistische Congres waarvan Herzl voorzitter was) blijkt dat assimilerende Joden consequent zijn beschermd:vi
Het Eerste Zionistische Congres te Basel 29-31 augustus 1897 is het congres waarover Theodor Herzl in zijn dagboeken in een beroemd geworden quote schreef dat hij toen de Joodse Staat heeft opgericht:vii
In de protocollen van het Eerste Zionistische Congres te Basel 29-31 augustus 1897 is ook vastgelegd dat in Frankrijk de gelijke berechting van Joden is afgekondigd volgens de logica van de Verklaring der Mensenrechten:viii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 22 april 1900 dat er geen antisemitisme is in Engeland en het er ook niet komt:ix
Ze'ev Jabotinsky schrijft in 940 in zijn boek “the Jewish War Front” over Italië dat “its people” ten minste een halve eeuw “genuinely” alles vergeten zijn over discriminatie van Joden en geen belang stellen in het bemerken wie Jood is en wie niet:x
Ze'ev Jabotinsky schrijft in 1940 in zijn boek “the Jewish War Front” dat gelijke rechten voor Joden, zelfs in Oost Europa, niets nieuws is. In tegendeel, volgens Jabotinsky, de juridische acceptatie van dit principe is volgens Jabotinsky bijna in elk land zo oud als de landen zelf:xi
Ze'ev Jabotinsky schrijft in zijn boek “the War And The Jew” uitgegeven in 1942 (geschreven in januari-februari 1940) over Duitsland dat het “formidabele” verleden van het Duitse antisemitisme snel in vergetelheid lijkt te zinken:xii
Voorts schrijft Ze'ev Jabotinsky in zijn boek “the War And The Jew” dat in democratische landen een mythe wordt gecreëerd dat Adolf Hitler het kwaad vertegenwoordigt en dat de waarheid is dat Hitler net zo veel te doen heeft met de bron van het kwaad als Napoleon met de uitvinding van het buskruit:xiii
True Torah Jews erkennen de visie van Jabotinsky op Hitler en zijn betrokkenheid bij de bron van het kwaad en schrijven op hun website www.truetorahjews.org dat Nazipropaganda gebaseerd is op wat Zionisten zeiden.xiv Deze Zionisten waren niet in de laatste plaats Theodor Herzl en Ze'ev Jabotinsky als prominente leiders der Zionisten. Ook laten de Joden van True Torah Jews er geen misverstand over bestaan dat het Zionisme een relatief nieuw concept is van net iets meer dan honderd jaar oud en dat de Torah Trouwe Joden zich altijd verzet hebben tegen het Zionisme.xv
iv Theodor Herzl was onder andere journalist voor de Oostenrijkse krant Neue Freie Presse en de Allgemeine Zeitung. https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl & https://en.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl.
v Ze'ev Jabotinsky was onder andere journalist voor de Odessa's News https://en.wikipedia.org/wiki/Ze'ev_Jabotinsky.
vi Protokol de I. Zionistenkongresses in Basel vom 29. bis 31. august 1897, Neu herausgegeben von der Jüdisch-Nationalen Akademisoh-Technischen Verbindung "Barissia" in Prag im K.P.J.V, Prag 1911, Selbstverlag - Druck von Richard Brandeis in Prag, p 124.
vii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Zweiter Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1923, p 24.
viii Protokol de I. Zionistenkongresses in Basel vom 29. bis 31. august 1897, Neu herausgegeben von der Jüdisch-Nationalen Akademisoh-Technischen Verbindung "Barissia" in Prag im K.P.J.V, Prag 1911, Selbstverlag - Druck von Richard Brandeis in Prag, p 25.
ix Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Zweiter Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1923, p 430.
x Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 11.
xi Ze'ev Jabotinsky, the Jewish War Front, 1940, p 25-a.
xii The War And The Jew, Vladimir Jabotinsky, New York, the Dail Press, burton C. Hoffman, 1942, P 57.
xiii The War And The Jew, Vladimir Jabotinsky, New York, the Dail Press, burton C. Hoffman, 1942, P 57.
]]>
Het woord holocaust betekent "brandoffer" en is afgeleid van het Oud-Griekse woord ὁλόκαυστον (holokauston), wat letterlijk 'geheel verbrand' betekent. Dit was in de oudheid een aanduiding voor een brandoffer aan een godheid. Het woord holocaust bestond in die betekenis ook in het Middelnederlands in de 14e eeuw, daarna is het in onbruik geraakt.i Religieus is een brandoffer een offer waarbij op een altaar (delen van) een slachtoffer worden verbrand. Meestal is dit een stuk vee, zoals een lam, een rund of een bok. De idee is dat de god aan wie wordt geofferd geniet van de vette, opstijgende offergeur. Indien een offerdier in zijn geheel wordt geofferd, spreekt men van een holocaust.ii
Het eerste brandoffer in de Bijbel is het offer van Noach in Genesis 8:20. In Genesis 22:2 neemt Abraham zijn enige zoon Izak naar het land Moria. In Genesis 22:13 offert Abraham een ram ten brandoffer in zijn zoons plaats. Een ander Bijbels brandoffer wordt beschreven in Leviticus 16. In de Joodse traditie is Leviticus 16:34 de basis voor Grote Verzoendag of Jom Kippoer: “En dit zal u tot een eeuwige inzetting zijn, om voor de kinderen Israëls van al hun zonden eenmaal des jaars verzoening te doen. En men deed gelijk als de HEERE Mozes geboden had.”
Op de avond van Grote Verzoendag is de Kol Nidree-dienst waarop het Kol Nidree-gebed wordt uitgesproken.iii In het gebed wordt spijt betuigd over de verkeerde daden die mensen in het voorgaande jaar hebben gedaan, de zonden ten aanzien van de Schepper. Het Aramese Kol Nidree betekent letterlijk: alle eden. Men bezint zich over alle eden en beloftes waaraan men tekortgeschoten is, en spreekt de wens uit in het gebed dat waar dit het geval is, dit tenietgedaan mag worden. Dit betreft nooit geloften die tussen mensen gedaan zijn, zoals zaken die contractueel zijn vastgelegd, enkel zaken tussen de mens en de Schepper. Het besef en bekennen van het eigen falen staat tijdens Jom Kippoer centraal.
In Leviticus 16:5 is bepaalt dat de hogepriester op deze dag van Jom Kippoer (van de vergadering der kinderen Israël) twee geitenbokken ten zoenoffer en ram ten brandoffer kiest, en dat het lot deze dieren koos om de zonden te dragen van het volk, die vervolgens de stad uit werd geleid om daar in de woestijn geofferd te worden waarbij het brandoffer volledig in rook opgaat. Het begrip zondebok dat de Nederlandse taal kent, en 'scape goat' in het Engels, is afkomstig van dit ritueel. Holocaust is een normaal begrip en beschrijft een staande traditie in het Jodendom wat gebaseerd is op de Torah. Door het woord te gebruiken als aanduiding voor de volkeren- of rassenmoord op de Joden wordt in ieder geval de associatie van een rituele handeling door priesters gewekt. Bovendien was Auschwitz buiten de bebouwde kom (in de 'outback') opgetrokken.
]]>